Έντουαρντ Χόπερ. Ο Αμερικανός ζωγράφος της μοναξιάς των μεγαλουπόλεων
Πατώντας με τη γέννηση και το θάνατό του σε δύο αιώνες, ο Έντουαρντ Χόπερ (1882-1967) διανύει μία περίοδο, όπου στην Αμερική κυριαρχεί η αφηρημένη τέχνη και η Ευρώπη είναι πολύ μακριά από τον ρεαλισμό.
Με τόπο καταγωγής του ένα παραθαλάσσιο χωριό κοντά στη Νέα Υόρκη, σπουδάζει αργότερα στη Σχολή Καλών Τεχνών της πόλης, επιλέγοντας από πολύ νωρίς το δρόμο του νεορεαλισμού, που ειδικά στη δική του θεματολογία αντανακλά την αποτύπωση του αστικού τοπίου, αποπνέοντας τη μοναξιά των μεγαλουπόλεων.
Οι πίνακές του καταγράφουν των ψυχισμό ανθρώπων που κινούνται μέσα στο ισοπεδωτικό τοπίο των τσιμεντένιων όγκων, φιγούρες αποκομμένες από το περιβάλλον, σε μια εσωστρέφεια που άλλοτε είναι καταθλιπτική και άλλοτε νοσταλγική ενός κόσμου χαμένου για πάντα.
Ακόμη και τα τοπία της υπαίθρου, όταν απεικονίζονται, ή και τα ζώα, αποπνέουν κι αυτά το αίσθημα της μοναξιάς.
Συναφείς τομείς με τη ζωγραφική του ήταν η διαφήμιση και η εικονογράφηση, στις οποίες επιδόθηκε, χωρίς όμως να απομακρυνθεί στους πίνακές του από τις αρχές στις οποίες βασίστηκε, για να εκφραστεί ως ζωγράφος.
Αν και στην εποχή του δεν εκτιμήθηκε από τους ομοτέχνους του, οι οποίοι είχαν στραφεί σε άλλες αναζητήσεις, σήμερα έχει καταλάβει μια σημαντική θέση στη σειρά των αντιπροσωπευτικών ζωγράφων της εποχής του, με την προσωνυμία “Ο ζωγράφος της Νέας Υόρκης”.
……………………