Γράμματα & Τέχνες

Ο έρωτας στη ζωγραφική του Γιώργου Σταθόπουλου

Οι πίνακές του είναι γεμάτοι φως. Αντανακλούν μια αδιάλειπτη αισιοδοξία, που θαρρείς πηγάζει από την αρχή του κόσμου.

Τα χρώματά του, το αθώο ροζ, το σαγηνευτικό μωβ, το εκρηκτικό πορτοκαλί και το γαλάζιο του ουρανού και της θάλασσας, πλέκουν τα μοτίβα τους πάνω στους καμβάδες του, χαρίζοντας στο μάτι και την ψυχή την ανάταση που αποζητά σ’ έναν κόσμο, που η ασχήμια με κάθε μορφή της έχει επικρατήσει.

Κι αν η φύση, όταν της το επιτρέπει ο άνθρωπος, υπενθυμίζει την ομορφιά της, η ζωγραφική του Σταθόπουλου την προσφέρει στον αποδέκτη της απλόχερα και διαρκώς . Τέχνη ιαματική!

Μέσα στον παράδεισο των χρωμάτων του ζωγράφου εκείνος που βασιλεύει είναι ο έρωτας, στόχος κάθε καλλιτεχνη, όποια Τέχνη κι αν υπηρετεί.

Κι αν ο έρωτας αφήνει πολλές φορές τη στυφή γεύση του χωρισμού ή της διάψευσης, ο έρωτας του Σταθόπουλου αγγίζει τα όρια του ιδεατού.

Οι μορφές του, η γυναικεία πλάι στην αντρική, ίπτανται σχεδόν, σ’ ένα φόντο ονειρικό, όπου το Βυζάντιο συναντά αρχαιοελληνικές υπομνήσεις , μαζί με μοτίβα του σήμερα. Κάποιο άλογο, πουλιά που πετούν, μια άρπα, κάποιο μήλο στο χέρι της ωραίας με τα ξέπλεκα μαλλιά , οδηγούν σ’ έναν κόσμο, όπου ο κάτοικος του 21ου αιώνα θα ήθελε να βρει καταφύγιο, ξεφεύγοντας έστω για λίγο από το δικό του σήμερα.

Ο Γιώργος Σταθόπουλος έχει πετύχει την αναγνωρισιμότητα. Μέγιστο για έναν καλλιτέχνη! Είναι ο εαυτός του! Δεν αντιγράφει, δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει. Εντυπωσιάζει με την ηρεμία και την αρμονία των έργων του.

Μπροστά στους πίνακές του δεν αναρωτιέσαι “τι θέλει τάχα να πει ο καλλιτέχνης”. Είναι απλός αλλά όχι απλοϊκός. Καταλαβαίνεις και μάλιστα ο καθένας, ανάλογα με την ευαισθησία και την παιδεία του, πολλαπλασιάζει τα ερεθίσματα του πίνακα και τους δίνει τη διάσταση που εκείνος θέλει μέσα από την αιώνια διαδικασία της Τέχνης, εκείνη του πομπού και του δέκτη.

Γιώργος Σταθόπουλος. Επιστροφή στον πρώτο παράδεισο του έρωτα…

……………………..

*Οι «Παρενθέσεις» είναι μικρά κείμενα, μικρές πινελιές σε θέματα πολιτισμού ή ζωής, που φωτίζουν γωνιές από μεγαλύτερα θέματα,  λειτουργώντας σαν παρεν-θέσεις.

……………………….