Life

Η Ορειβατική Ομάδα Βέροιας “Τοτός” στην Ήπειρο και στην Τύμφη

Ήπειρος 31-07-2016. «ΧΑΡΑΔΡΑ ΑΩΟΥ – ΜΟΝΗ ΣΤΟΜΙΟΥ – ΣΙΑΔΙ ΜΥΓΑΣ – ΚΑΤΣΑΝΟΣ [ΜΝΗΜΕΙΟ  ΒΟΥΛΑΣ]»

Περιγραφή – φωτογραφίες   Αθανάσιος  Συργιάννης

Μετά το διήμερο στις 23-24/7/2016 στην περιοχή της Κόνιτσας-Τύμφης,  η ορειβατική ομάδα «ΤΟΤΟΣ»,  αποφάσισε να συνεχίσει την εξόρμησή της στην Τύμφη, την Κυριακή 31-7-2016, με την ορειβατική  διαδρομή Χαράδρα   Αώου – Μονή Στομίου – Σιάδι Μύγας – Λούτσα Κάτσανου [ μνημείο Βούλας ] – επιστροφή.  Μια διαδρομή που κανείς από την ομάδα δεν είχε κάνει.

Έτσι τρεις της ομάδας, ξεκινήσαμε από την Βέροια στις 5 το πρωί της Κυριακής με προορισμό την περιοχή της Κόνιτσας και ειδικά  το τέλος του δρόμου που οδηγεί στη Μονή Στομίου. Φθάσαμε στις 7+45 . Μόλις κατεβήκαμε από τα αυτοκίνητα  εντύπωση μας έκαναν τα νερά του Αώου. Πιθανή νεροποντή τα ξημερώματα στις κορυφές, τα είχαν θολώσει  και δεν είχαν  σχέση με τα γαλαζοπράσινα νερά της προηγούμενης Κυριακής.

Αφού ετοιμασθήκαμε, ξεκινήσαμε την πορεία μας που κινείται σε μεγάλο της τμήμα δίπλα στις όχθες του ποταμού Αώου, για την Μονή της Παναγίας Στομίου. Εφοδιασθήκαμε με νερό από την εξωτερική βρύση της Μονής και ανηφορίσαμε, ακολουθώντας τον δασικό δρόμο που υπάρχει πίσω από την βρύση. Αφού περάσαμε την διασταύρωση  με το μονοπάτι που ανηφορίσαμε την προηγούμενη Κυριακή για Δρακόλιμνη και ακολουθώντας την ένδειξη της πινακίδας για Σκαμνέλι, συναντήσαμε την τελευταία πηγή με νερό και φθάσαμε στο ρέμα της «Κερασιάς» όπου τερματίζει και ο δρόμος.

faretra.info-totos-a-sirgiannis-timfi

Περνώντας στην απέναντι πλευρά του ρέματος συναντάμε το μονοπάτι που είναι αρκετά ανηφορικό με καλή σήμανση. Το μονοπάτι περνά από την τοποθεσία «Καλογερικό» που παλιότερα υπήρχαν βακούφικα χωράφια .Η διαδρομή ομαλοποιείται και φθάνουμε στο «Σιάδι της Μύγας». Είναι ένα πολύ καλό βοσκοτόπι και λόγω των ζώων πρέπει να υπήρχαν και πολλές μύγες. Απ’ αυτό πιστεύεται  ότι πήρε και το όνομα .Τώρα δεν υπάρχουν ούτε ζώα ούτε μύγες. Γι’ αυτό μπορείς να θαυμάσεις την επιβλητική ορθοπλαγιά της Γκαμήλας και τις άλλες κορυφές της Τύμφης.

Συνεχίζοντας το μονοπάτι φθάσαμε στο ψηλότερο σημείο  της διαδρομής στα 1.815 μέτρα και κατηφορίσαμε για την λούτσα του «Κάτσανου», σε υψόμετρο 1.690 μέτρα. Ήταν ο τελικός μας προορισμός και φθάσαμε ύστερα από πορεία 4 ωρών και 20 λεπτών.

Στον Κάτσανο υπάρχει το Μνημείο της Βούλας, μια αναμνηστική πλακέτα αφιερωμένη στην μνήμη της ορειβάτισσας Βούλας Νικητίδου που στις 15/5/1999 έχασε την ζωή της στην περιοχή. Ήταν μέλος της Ο.Λ. Θεσσαλονίκης και σε διάσχιση του ορεινού όγκου της Γκαμήλας, μετά τον Καρτερό, κατεβαίνοντας για τον Κάτσανο, στην προσπάθεια να πιάσει το παγούρι της γλίστρησε σε παγωμένο χιόνι και κτύπησε θανάσιμα.

Αφού πήραμε μια ανάσα, ξεκινήσαμε  την επιστροφή από το ίδιο μονοπάτι θαυμάζοντας την περιοχή με τα λημέρια των κλεφτών, τις κορυφές και τις ορθοπλαγιές της Γκαμήλας, τον αυχένα της Τσούκα Ρόσα, τον Σμόλικα, το όμορφα σημαδεμένο μονοπάτι.

Το μονοπάτι είχε καθαρισθεί γιατί ήταν μέρος του αγώνα των 80 χιλ.του 2016 [ Zagori race 2016 ].

Ύστερα από 3 ώρες και 30 λεπτά επιστρέψαμε στην αφετηρία μας αφού θαυμάσαμε τα νερά του Αώου [ και  όχι μόνο ] που είχαν αρχίσει να καθαρίζουν και να αποκτούν το κανονικό τους χρώμα.

Έτσι ξεκινήσαμε την επιστροφή στην Βέροια πιστεύοντας   ότι είμαστε έτοιμοι το προσεχές καλοκαίρι εάν είμαστε καλά, να κάνουμε την διάσχιση από την Χαράδρα Αώου – Μονή Στομίου στο οροπέδιο των λιμνών μέσω του περάσματος της Νταβάλιστας και από το Καρτερό, τον Κάτσανο και το Σιάδι της μύγας να καταλήξουμε πάλι στην Μονή Στομίου.

Συνολικό χρόνος : 7 ώρες και 50 λεπτά.

Απόσταση : 24 χιλιόμετρα

Υψομετρική διαφορά : 1615μ.

faretra.info-totos-a-sirgiannis-timfi  faretra.info-totos-a-sirgiannis-timfi  faretra.info-totos-a-sirgiannis-timfi