Γράμματα & Τέχνες Θέατρο Πολιτισμός Ρεπορτάζ Τοπικά

Η Κατερίνα Διδασκάλου στον Όμιλο Φίλων Θεάτρου & Τεχνών Βέροιας / Συναρπαστικό σεμινάριο θεατρικής μέθεξης

Δεύτερη μέρα σήμερα για το εξαιρετικά ενδιαφέρον σεμινάριο, που διοργάνωσε ο Όμιλος Φίλων Θεάτρου και Τεχνών Βέροιας, με την  ηθοποιό Κατερίνα Διδασκάλου.

Η Κατερίνα Διδασκάλου, συνδυάζοντας την εγνωσμένη βαθιά θεατρική της παιδεία με την  εντυπωσιακή τηλεοπτική της παρουσία, καταφέρνει να γοητεύει και ένα ειδικά μυημένο κοινό στη θεατρική τέχνη, αλλά και ένα πλατύτερο. Κι αυτό αποδεικνύει το καλλιτεχνικό της ανάστημα.

Μετά το σεμινάριο με τον Θανάση Κουρλαμπά, αυτήν τη φορά στο Θέατρο της Ραχιάς ο Όμιλος κάλεσε την Κατερίνα Διδασκάλου στα πλαίσια του κύκλου Θεατρικής Μέθεξης.

Τέθηκαν: Ζητήματα θεατρικής πρακτικής, στοιχεία τεχνικής προσέγγισης ρόλων, εργαστήριο με τα αγαπημένα ποιήματα ή πεζά των συμμετεχόντων στο σεμινάριο, για να  δουλευτούν με την εισηγήτρια.

Με ικανοποιητική προσέλευση κόσμου, που τον συναντάμε πάντα στις θεατρικές παραστάσεις, είτε να συμμετέχουν κάποιοι σε θεατρικά εργαστήρια, είτε να είναι απλοί, αλλά ένθερμοι θιασώτες του Θεάτρου, η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με στόχο τη θεατρική πράξη. Στην αρχή με τον τρόπο προσέγγισης ρόλων και στη συνέχεια με κατάθεση ποιημάτων και τη συστηματική τους προσπάθεια προσέγγισης της καλύτερης δυνατής εκφοράς του ποιητικού λόγου.

Εντυπωσιακή η Κατερίνα Διδασκάλου, λιγότερες φορές πάνω στη σκηνή και περισσότερες κάτω, να σχολιάζει, να υποδεικνύει, να δίνει λύσεις, να εμψυχώνει και προπαντός να αναπτύσσει σχέσεις ουσιαστικής επικοινωνίας και ανάμεσα σε κείνους που ήθελαν να εκτεθούν – πράγμα όχι εύκολο – αλλά και στο κοινό του σεμιναρίου.

Με δύο μονολόγους ξεκίνησε η σημερινή μέρα. Πρώτος ο Θωμάς Γιαννούλης ανέβηκε στη σκηνή ακούγοντας την πολύ σημαντική παρατήρηση του ελέγχου της φωνής, ώστε να ακούγονται καθαρά οι τελευταίες λέξεις, πράγμα σημαντικό για τη δυναμική του κειμένου.

Η Όλγα Παπαδοπούλου, έχοντας να παλέψει έναν δυσκολότερο μονόλογο με πλήθος συναισθηματικών αποχρώσεων, δέχτηκε εξαιρετικές παρατηρήσεις. Στις επαναλήψεις τμήματος του κειμένου φαίνονταν και οι υποκριτικές διαφοροποιήσεις που κάθε φορά επέφεραν.

Εστίαση βλέμματος, κίνηση πάνω στη σκηνή, χρήση αντικειμένων, διαφοροποίηση ενοτήτων με ανάλογη συναισθηματική προσέγγιση, τρόπος εκφοράς συναισθημάτων με ένταση λόγου αλλά και “δυναμικές” σιωπές!

Επιμένοντας η Διδασκάλου στο πόσο σημαντική  είναι η “καλή ανάγνωση” του κειμένου και από τον σκηνοθέτη αλλά και από τον ηθοποιό,  επέμενε, απευθυνόμενη σε όλους, ότι η προεργασία του ρόλου πρέπει να γίνει σε βάθος από τον ηθοποιό, με οδηγό πάντα την καλή ανάγνωση του κειμένου, και μετά έτοιμος να φτάσει στο σκηνοθέτη, για να προσθέσει ή να αφαιρέσει εκείνος ή ακόμη και να κρατήσει πολλά απ’ όσα ο ηθοποιός μόνος πέτυχε με την προσωπική του μελέτη!

Συναρπαστική πραγματικά διδασκαλία, που συνεχίστηκε με προσέγγιση της εκφοράς του ποιητικού λόγου.

Σημαντικότατες κι εδώ παρατηρήσεις: “Στα ποιήματα, καθώς τα διαβάζουμε, πρέπει να είμαστε οχήματα, για να μεταφερθεί απέναντι το ποίημα. Διάβασμα απλό αλλά όχι επίπεδο. Διάβασμα, που να αισθάνεται τον εσωτερικό ρυθμό του ποιήματος και να μπορεί να τον μεταφέρει στον αποδέκτη του”

Η Ξανθή Χονδρού Χιλλ, γνωστή για τις επιδόσεις της στην ποίηση και τις βραβεύσεις της  σε παγκόσμιο επίπεδο, διάβασε το ποίημά της  “Ποιητική κατοικία”, που γοήτευσε την Κατερίνα Διδασκάλου, και δέχτηκε γόνιμες παρατηρήσεις, όπως και άλλες  συμμετέχουσες, που ανέβηκαν στη συνέχεια στη σκηνή, για την εκφορά του ποιητικού λόγου.

Μια ιδιαίτερη εμπειρία για όλους, όσους την έζησαν, που δικαίωσε τη φράση της Κατερίνας Διδασκάλου:

“Το Θέατρο είναι ανάσα και ψυχή…”.

Ο Όμιλος Φίλων Θεάτρου και Τεχνών Βέροιας δικαιούται να είναι περήφανος κι αυτήν τη φορά για τις δράσεις του, που και πολλές είναι και επιπέδου!

Φωτογραφίες: faretra.info

 

banner-article

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ