Κοινωνία

Τι καταγγέλλουν Παπαχαραλάμπους, Δροσάκη, Αναστασοπούλου για Φιλιππίδη – Η επιστολή Δανδουλάκη στο ΣΕΗ

Αποσπάσματα από την καταγγελία που κατέθεσαν στο Πειθαρχικό Συμβούλιο του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, η Λένα Δροσάκη και η Πηνελόπη Αναστασοπούλου κατά του Πέτρου Φιλιππίδη για «σοβαρές πράξεις αντισυναδελφικής και αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς που προσέβαλαν τη γενετήσια αξιοπρέπειά τους» παρουσιάστηκαν στο Mega.

Οι τρεις ηθοποιοί ζητούν την οριστική διαγραφή του σκηνοθέτη και ηθοποιού από το σωματείο, εκπροσωπούμενες από τον δικηγόρο τους, Γιώργο Γεραρή.

Αρχικά, η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους αναφέρθηκε σε περιστατικό στην παράσταση «Ηλίθιοι» του Νιλ Σάιμον στο θέατρο «Βρετάνια» το 2000, όταν ήταν σε ηλικία 24 χρόνων. «Ο καταγγελλόμενος προέβη επανειλημμένα σε σοβαρές πράξεις προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειάς μου και όχι μόνο. Εκμεταλλευόμενος το νεαρό της ηλικίας μου, την ανάγκη μου να εργαστώ, τον φόβο που μου είχε εμφυσήσει». Επιπλέον αναφέρθηκε και σε ένα δυσάρεστο περιστατικό στο καμαρίνι που της παραχωρήθηκε από τον ηθοποιό και σκηνοθέτη αν και κρατούσε το κλειδί ο ίδιος.

 «Ο καταγγελλόμενος με παρενοχλούσε και εκτός θεάτρου με διάφορους τρόπους, όπως παρακολουθώντας με και προκαλώντας μια συνεχή ανησυχία που έφθανε στα όρια του τρόμου. Ειλικρινά δεν ήξερα ποια θα είναι η επόμενη κίνησή του. Φοβόμουν ότι είναι ικανός για τα πάντα όπως μου είχε αποδείξει άλλωστε».

Ακόμη αναφέρει πως κάθε φορά που υπήρχε ένας δικός της άνθρωπος στην παράσταση και στο έργο είχαν μια σκηνή με ένα τρυφερό φιλί, εκείνος τη φιλούσε με βία προκαλώντας αίσθημα απέχθειας στο κοινό. «Όλο αυτό το αίσθημα επεδείκνυε όταν ερχόταν και ο τότε σύντροφός μου να δει την παράσταση, πιάνοντάς με σε διάφορα σημεία του σώματός μου, δίνοντας αυτά τα ανάρμοστα φιλιά. Υπό αυτό το καθεστώς τρόμου και βίας έζησα καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν».

Όταν απευθύνθηκε στον θεατρικό παραγωγό του θεάτρου «Βρετάνια», Κάρολο Παυλάκη την άκουσε με προσοχή και της είπε ότι θα ήταν δύσκολη μια αντικατάσταση, αλλά θα κατανοούσε αν ήθελε να φύγει. «Δεν έφυγα από την παράσταση γιατί φοβήθηκα και άλλα αντίποινα. Είχα τον λόγο και δεν είπα τίποτα και μετανιώνω γιατί τον έτρεμα».

Στην καταγγελία της η Λένα Δροσάκη, αναφέρεται στο 2019 και στην παράσταση «Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές» στο θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη»: «Άρχισαν τα ίδια περιστατικά, άλλες φορές κατ’ ιδίαν, αλλά ενώπιων όλου του θιάσου. Κάποια στιγμή όλη αυτή η απαράδεκτη και προσβλητική συμπεριφορά έφθασε στο αποκορύφωμά της.

Μια μέρα χωρίς λόγο επιτέθηκε λεκτικά και με απίστευτη ένταση ενάντια σε εμένα και τον συνάδελφό μου Λευτέρη Ζαμπετάκη, νομίζοντας ότι έχουμε κάποια ερωτική σχέση, πράγμα που δεν ίσχυε. Η πρόβα διακόπηκε και η κα Δανδουλάκη ανακοίνωσε στον Πέτρο Φιλιππίδη ότι δεν θα χρειαστεί άλλο τις υπηρεσίες του ως σκηνοθέτη. Έφυγε ο “ισχυρός” και όχι ο αδύναμος».

Τέλος, η Πηνελόπη Αναστασοπούλου αναφέρει στην καταγγελία της ένα περιστατικό που έγινε το 2005, όταν ήταν 28 ετών πήγε σε συνάντηση για συνεργασία με τον γνωστό ηθοποιό και σκηνοθέτη. «Όταν έφθασε ο καταγγελλόμενος στο κτίριο ήμασταν μόνοι. Μπήκαμε στο καμαρίνι, κλείδωσε την πόρτα και ένιωσα άβολα. Με ρώτησε πράγματα για εμένα…», ανέφερε και μίλησε για περιστατικά που προσέβαλαν τη γενετήσια αξιοπρέπειά της.

Μετά από κάποια χρόνια τελικά συνεργάστηκαν στο θέατρο και αναφέρει: «Όταν καταλάβαινε ότι αισθανόμουν άβολα, αυτό τον εξίταρε περισσότερο. Τρομοκρατήθηκα, έκανα ότι δεν καταλάβαινα».

Δανδουλάκη: «Ο χώρος του θεάτρου είναι ο καθρέφτης της ζωής μας και η ζωή είναι ιερή»

Καθαρή θέση σχετικά με τις καταγγελίες παρενόχλησης ηθοποιών στο χώρο του θεάτρου, παίρνει η καταξιωμένη ηθοποιός Κάτια Δανδουλάκη.

«Σέβομαι τη σοβαρότητα του θέματος. Αυτή τη στιγμή οφείλουν να μιλούν αποκλειστικά και μόνο οι εμπλεκόμενοι και οι δικηγόροι τους. Ο εκβιασμός οποιασδήποτε μορφής δεν επιτρέπεται να γίνεται ανεκτός και να δικαιολογείται σε καμία κοινωνία», σημειώνει σε επιστολή της που παρουσίασε ο  ΑΝΤ1.

«Δηλώνω τον απεριόριστο θαυμασμό, την εκτίμηση και τη συμπαράστασή μου στα θύματα που στην ουσία είναι οι ήρωες μιας επιβεβλημένης κάθαρσης. Ο χώρος του θεάτρου είναι ο καθρέφτης της ζωής μας και η ζωή είναι ΙΕΡΗ» καταλήγει η κ. Δανδουλάκη.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, το 2018 η Κάτια Δανδουλάκη έκλεισε το θέατρό της για δύο μήνες διακόπτοντας την συνεργασία με σκηνοθέτη – ηθοποιό, ύστερα από καταγγελία ηθοποιού.

banner-article

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ