Βέροια Γράμματα & Τέχνες

“Ανθισμένες ροδακινιές – Johatsu”. Μια νέα οπτική στη θεατρική πράξη – Συνέντευξη Τύπου του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας

Δήμητρα Σμυρνή

Την καινούργια του παράσταση «Ανθισμένες ροδακινιές – Johatsu», που ανεβαίνει την ερχόμενη Παρασκευή, παρουσίασε σήμερα το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας σε συνέντευξη τύπου.

Στη συνέντευξη συμμετείχαν η πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Γεωργία Μπατσαρά, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιάννης Παρασκευόπουλος, ο σκηνοθέτης της παράστασης Χάρης Πεχλιβανίδης και ο πρόεδρος του Τουριστικού Ομίλου Βέροιας Ζήσης Πατσίκας, με τον οποίο Όμιλο το ΔΗΠΕΘΕ συνεργάζεται στη συγκεκριμένη παράσταση.

Η συνέντευξη δόθηκε στον χώρο που θα δοθεί η παράσταση, που έχει διαμορφωθεί έτσι, ώστε ηθοποιοί και κοινό να είναι σε άμεση επικοινωνία, με συμμετοχή πολλών συντελεστών της παράστασης, αλλά και μελών του ΤΟΒ.

Η Γεωργία Μπατσαρά είπε:

«Η νέα παράσταση του ΔΗΠΕΘΕ είναι μια πρωτότυπη και εντυπωσιακή παράσταση εμπνευσμένη από τον κάμπο της Βέροιας. Μετά τον ΤΟΒ που ανέδειξε την αξία του με φωτογραφίες που είχαν μεγάλη απήχηση, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ είχε την έμπνευση να στηθεί αυτή η παράσταση.

Ο κάμπος μας στηρίζει την οικονομία ολόκληρου του Νομού και οι ροδακινιές μας είναι το πιο σημαντικό κομμάτι του.

Είναι μια παράσταση που θα κινήσει το ενδιαφέρον από οικονομική αλλά και από κοινωνική άποψη. Θα προβληματίσει.»

Ο Ζήσης Πατσίκας:

«Κλείνουμε πέντε χρόνια ως ΤΟΒ, αναδεικνύοντας την ανθοφορία του κάμπου με θετικά αποτελέσματα. Κάθε χρόνο οι φωτογραφίες του ανθισμένου κάμπου μας πλημμυρίζουν το διαδίκτυο εντυπωσιάζοντας, καθώς αποτελούν μια παλέτα αποχρώσεων του ροζ. Η προσπάθειά μας έχει μια ευλογία. Συναντάμε ανοιχτά μυαλά, δημιουργώντας δράσεις εξωστρέφειας.

Ως τώρα γνωρίζαμε το γιαπωνέζικο Hanami, που σημαίνει βλέπω τα άνθη. Δηλαδή βγαίναμε έξω βλέποντας τα άνθη. Κι όλα αυτά, βέβαια, είναι πηγές έμπνευσης. Φέτος συνεργαζόμαστε για δεύτερη φορά με το ΔΗΠΕΘΕ, δίνοντας αίγλη στις δράσεις μας. Το Johatsu το γνωρίζουμε τώρα, είναι κάτι καινούριο.

Αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη παράσταση θα συνοδεύεται και από έκθεση φωτογραφίας του ΤΟΒ στην είσοδο του Θεάτρου.»

Ο Γιάννης Παρασκευόπουλος:

«Οι ‘Ανθισμένες ροδακινιές’ είναι η πρώτη επαγγελματική παράσταση του ΔΗΠΕΘΕ μετά από δέκα ολόκληρα χρόνια. Είναι καιρός να γίνει μια τέτοια παραγωγή, μετά τις παραστάσεις της Παιδικής Σκηνής, που κρατούν ζωντανό το ΔΗΠΕΘΕ.

Η συγκεκριμένη παράσταση ξεκίνησε από μια δική μου ιδέα, μετά από μια περιήγηση στον τόπο, τον οποίο προσπάθησα να γνωρίσω. Η ιδέα μου πραγματώθηκε μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Χάρη Πεχλιβανίδη.

Μικρές ιστορίες που μιλούν για ανθρώπους που δεν έδωσαν την ψυχή τους αντιπαροχή, για ανθρώπους που αντιστέκονται. Η παράσταση μιλάει για τις μικρές χαρές που χάνουμε, θέλοντας να ξυπνήσει την ευαισθησία στη ματιά μας.

Ζώντας τους τελευταίους έξι μήνες στη Βέροια, βλέπω το θεατρικό τοπίο της πόλης. Υπάρχει ένα κοινό που αποζητά το Θέατρο. Υπάρχει ένα κενό στο Θέατρο Έρευνας. Αυτήν τη στιγμή προσπαθούμε να καλύψουμε αυτό το κενό.

Πιστεύω πως το συγκεκριμένο έργο μπορεί να κάνει σταδιοδρομία μόνο του, ενταγμένο στην ελληνική δραματουργία.»

Ο Χάρης Πεχλιβανίδης:

«Johatsu είναι το φαινόμενο που παρατηρείται στην Ιαπωνία. Ξεκινώντας από τη δεκαετία του ’60, ένα μέρος των κατοίκων, κάπου εκατό χιλιάδες το χρόνο, αλλάζει τόπο. Αυτό συνδέεται με το ότι μας αρέσει να ξεχνάμε. Έχουμε κάτι κοινό, Hanami με κερασιές εκεί, με ροδακινιές εδώ.

Η παράσταση παίρνει αφορμή από τη Βέροια. Αυτή η μετακίνηση παρατηρείται στην ελληνική κοινωνία κι επειδή κάτι τέτοιο δεν μας αρέσει, με την παράσταση προσπαθούμε να ευαισθητοποιήσουμε.

Προέκυψε μέσα από κουβέντες που είχαμε με ανθρώπους της Βέροιας, προχωρώντας βέβαια στη συνέχεια στη μυθοπλασία.»

Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικές με την επιλογή του ενιαίου χώρου θεατών και σκηνής, καθώς και με την δόμηση του κειμένου της παράστασης, υπήρξαν οι παρακάτω απαντήσεις:

Η διάταξη αυτή της σκηνής, σε συνέχεια με τις θέσεις των θεατών, στοχεύει στην όσο το δυνατόν στενότερη επαφή τους με τους ηθοποιούς. Πράγμα που σκέφτηκε πρώτος ο Γιάννης Παρασκευόπουλος, όταν πρωτοαντίκρισε τη σκηνή του Χώρου Τεχνών, που δίνει αυτήν τη δυνατότητα.

Όσο  για την δραματουργική μορφή της παράστασης  ειπώθηκε πως η επικοινωνία με ανθρώπους της Βέροιας μέσα από κουβέντες και μικρές συνεντεύξεις αποτέλεσε ένα πλούσιο υλικό, που δοσμένο στους ηθοποιούς οδήγησε μέσα από γόνιμους αυτοσχεδιασμούς στην τελική δραματουργική αποκρυστάλλωση.

Στη συνέχεια ο Γιάννης Παρασκευόπουλος έδωσε σύντομα τον προγραμματισμό των δράσεων του ΔΗΠΕΘΕ, εντυπωσιάζοντας με τον πλούτο των  προσεχών δράσεων. Συγκεκριμενα:

27 Μαρτίου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου: παραστάσεις κρούσης σε εναλλακτικούς χώρους
……
31 Μαρτίου: Συμπαραγωγή με τις θεατρικές επιχειρήσεις Τάγαρη “ΣΕΡΡΑ” του Γιάννη Καλπούζου σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη, μουσική σύνθεση κι επιμέλεια: Ματθαίου Τσαχουρίδη. Πρωταγωνιστεί η Χρύσα Παπά και παίζει λύρα επισκηνής ο Ματθαίος Τσαχουρίδης.
……………..
Τέλος Απριλίου “Θεατρική Άνοιξη 2020” σε συνεργασία με την αντιδημαρχία Παιδείας και τις διευθύνσεις Β/θμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας, Πέλλας, Πιερίας.
………………
Συνεργασία εκ νέου με την Εφορία Αρχαιοτήτων στα εγκαίνια του Τείχους της Μνήμης, που θα γίνει στο Αρχαιολογικό Μουσείο Βέροιας.
……………….
Καλοκαιρινή συμπαραγωγή: ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ μια παράσταση σε σκηνοθεσία Γιάννη Παρασκευόπουλου
…………………

Φωτογραφίες: faretra. info

banner-article

Ροη ειδήσεων