20ο Χορωδιακό Φεστιβάλ της Δημοτικής Χορωδίας Λιτοχώρου "Ιωάννης Σακελλαρίδης" - Εξαιρετική διοργάνωση και εντυπώσεις

Δήμητρα Σμυρνή

Επιτυχία στην διοργάνωσή του και στην ανταπόκριση του κόσμου είχε το 20ο Φεστιβάλ της Δημοτικής Χορωδίας Λιτοχώρου «Ιωάννης Σακελλαρίδης», μιας χορωδίας υψηλών προδιαγραφών, με ρίζες που φτάνουν στα εκατό χρόνια από τη γέννησή της.

Στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Λιτοχώρου - μια αίθουσα  καλαίσθητη και λειτουργική, όχι όμως ικανή να καλύψει τις ανάγκες μιας τέτοιας χορωδίας αλλά και άλλων εκδηλώσεων επιπέδου, σαν αυτές που το Λιτόχωρο, τόπος πολιτιστικής παραγωγής από παλιά, μπορεί να αναδείξει - οι τρείς προσκεκλημένες χορωδίες, μαζί με την τοπική, προχώρησαν σε μια συνάντηση που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις.

Στο 20ο Φεστιβάλ συμμετείχαν με τη σειρά εμφάνισης:

Το Οργανικό Φωνητικό Σύνολο «Μονόγραμμα» Βέροιας

Η Χορωδία «Λίγεια» του Συνδέσμου Γραμμάτων και Τεχνών Π.Ε. Γρεβενών

Η Δημοτική Χορωδία Λαμίας

Η Δημοτική Χορωδία Λιτοχώρου «Ιωάννης Σακελλαρίδης»

Την ικανοποίηση και τη χαρά του για τη διοργάνωση του 20ου Φεστιβάλ, ενός φεστιβάλ που κατορθώνει τη σύσφιξη σχέσεων αγάπης και φιλίας μέσα από την επικοινωνία των μουσικών δρόμων, κατέθεσε στον πρόλογό του ο Πρόεδρος της Χορωδίας «Ιωάννης Σακελλαρίδης», Παναγιώτης Χρυσικός. Παρουσιάζοντας τις συμμετέχουσες χορωδίες, ο Πρόεδρος δεν παρέλειψε με την ευκαιρία του Φεστιβάλ να διερμηνεύσει τα αισθήματα όλων των διοργανωτών, αλλά και των κατοίκων του Λιτοχώρου προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση, για την προσπάθεια αποπεράτωσης της αίθουσας εκδηλώσεων του Δήμου το ταχύτερο, κίνηση που θα αποτελέσει στο μέλλον έναν πυρήνα ανάδειξης του ντόπιου πολιτισμού.

Το πορτρέτο της Χορωδίας «Ιωάννης Σακελλαρίδης», που ιδρύθηκε το 1992 και που οι ρίζες της φτάνουν στα 1926, με προϋπάρχοντα στοιχεία χορωδιακής δραστηριότητας και μέσα στην Τουρκοκρατία, είναι πλούσιο και εντυπωσιακό.

Με τον διακριτικό τίτλο «Ιωάννης Σακελλαρίδης», προς τιμήν του μουσουργού, υμνωδού και καθηγητή, που κατάγεται από το Λιτόχωρο, η χορωδία έχει σαν στόχο της τη διάσωση, διάδοση και προβολή του δημοτικού τραγουδιού, με ιδιαίτερη έμφαση στην λιτοχωρίτικη παράδοση και κληρονομιά, αλλά και στην καλλιέργεια και ανάπτυξη της χορωδιακής μουσικής και της πολιτιστικής γενικά κληρονομιάς.

Με  έντονη κοινωνική προσφορά -Τράπεζα Αίματος και Τμήμα Δωρεάς Οργάνων Σώματος- η 60μελής μικτή τετράφωνη χορωδία, με πολλαπλές χορωδιακές συναντήσεις στην Ελλάδα και το Εξωτερικό, έχει για μαέστρο της τον Ευθύμιο Μαυρίδη, που πλούτισε το ρεπερτόριό της και με σημαντικά έργα κλασικής μουσικής.

Το 20ο Φεστιβάλ ξεκίνησε με το «Μονόγραμμα» της Βέροιας, ένα φωνητικό-οργανικό σύνολο που μέσα στην 7χρονη παρουσία του στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης έχει να επιδείξει τη σκιαγράφηση μουσικών πορτρέτων μέσα από μουσικοθεατρικές προσεγγίσεις αλλά και έντονο φιλανθρωπικό έργο. Μαέστρος του ο Πέτρος Ρίστας.

Με τον Πέτρο Φάκα στο πιάνο, την Κοραλία Μπογδαμπεΐδου στο φλάουτο, τον Κώστα Αρσενίου στο μαντολίνο και τραγούδια της Γαλάνη, του Βασίλη Παπακωνσταντίνου, του Φραγκούλη, του Καραμουρατίδη και του Piovani, η βεροιώτικη χορωδία άνοιξε την αυλαία του Φεστιβάλ καταχειροκροτούμενη.

Δεύτερη στη σειρά η Χορωδία των Γρεβενών «Λίγεια», με εμφανίσεις σε πολλές πόλεις της Ελλάδας και στην Κάτω Ιταλία, με αφιερώματα σε μεγάλους έλληνες συνθέτες και μελέτη της χορωδιακής μουσικής, όπως διαμορφώθηκε από το Μεσαίωνα και μετά. Μαέστρος της η Νικολέτα Παπάζογλου, στο πιάνο ο Κώστας Αποστολίδης.

Με παραδοσιακά, όπως η «Βοσκοπούλα» αλλά και τραγούδια του Σαββόπουλου και το Θεοδωράκη, η «Λίγεια» προκάλεσε θετικότατες εντυπώσεις.

Η Δημοτική Χορωδία Λαμίας, με μια ιστορία 50 χρόνων στο ενεργητικό της, με βραβεύσεις στην Ελλάδα και το Εξωτερικό, και με δισκογραφική παρουσία, έχει για μαέστρο της την Λίλη Βαρακλιώτη και στο πιάνο τη χθεσινή βραδιά ήταν η Ελένη Οικονόμου.

Η χορωδία κινήθηκε με επιτυχία σ’ ένα μεγάλο μουσικό εύρος από τον Ραχμάνινωφ μέχρι τον Χατζιδάκι και τον Θεοδωράκη, παραχωρώντας τη θέση της στην οικοδέσποινα χορωδία του Λιτοχώρου.

Η Χορωδία «Ιωάννης Σακελλαρίδης» με μαέστρο τον Ευθύμιο Μαυρίδη και την Δέσποινα Τσιότσιου στο πιάνο, κινήθηκε από τον παραδοσιακό μέχρι τον έντεχνο χώρο των πολύ μεγάλων Χατζιδάκι και Θεοδωράκη, με σαφείς αναφορές στην ποίηση, αναδεικνύοντας όλες τις δυνατότητες του συνόλου.

Η εκδήλωση έκλεισε με επίδοση αναμνηστικών στις συμμετέχουσες χορωδίες και με τη φράση του Προέδρου της οικοδέσποινας χορωδίας «Η βραδιά απόψε δεν ήταν απλά μια βραδιά συνάντησης παράλληλων φωνών. Οι φωνές απόψε συναντήθηκαν και έγιναν…εφαπτόμενες!»

Φωτογραφίες: faretra.info

Συντάκτης

0 Comments

Δεν υπάρχουν σχόλια!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply

Ειδήσεις με Διάρκεια