Βασίλης Καρακατσάνης – “Αστικές Λεπτομέρειες 2011-2014”
Στη “Γκαλερί Παπατζίκου” 30 Οκτωβρίου – 29 Νοεμβρίου 2014, στη Βέροια
Από τις 30 Οκτωβρίου, έως τις 29 Νοεμβρίου του 2014, η Γκαλερί Παπατζίκου παρουσιάζει την σειρά με γενικό τίτλο ‘Αστικές Λεπτομέρειες’ – ‘Urban Details’, του ζωγράφου Βασίλη Καρακατσάνη. Τα έργα αυτά καλύπτουν την χρονική περίοδο από το 2011 έως σήμερα και διηγούνται την εικαστική έρευνα του καλλιτέχνη, τα τελευταία χρόνια.
Στα κολάζ και τα ζωγραφικά έργα του Βασίλη Καρακατσάνη τα έντονα χρωματικά πεδία που αποτελούν το φόντο μιας λαμπερής κοινωνικής ζωής, κυριαρχούν, καθώς συνδιαλέγονται με αντικείμενα που συχνά απεικονίζει ο καλλιτέχνης στην εικαστική του επιφάνεια: γόβες, καρέκλες, τσαγερά και ποτήρια, όλα φετίχ ενός κοινωνικού status που έγινε στόχος και νόημα ζωής για ολόκληρες γενιές.
Ο Καρακατσάνης, τόσο στην προηγούμενη σειρά με τίτλο ‘Alcohol’, όσο και στην ‘Urban Details’, επιμένει εμφατικά σε μια καλλιτεχνική παράδοση που κλείνει το μάτι στην pop art και παραπέμπει στην αισθητική της διαφήμισης, του lifestyle, της επιδερμικής, επιπόλαιας διαβίωσης μιας πολύ συγκεκριμένης κοινωνικής τάξης: της κολοσσιαίας μεσαίας τάξης που διογκώθηκε στην μεταπολιτευτική περίοδο, στα χρόνια της οικονομικής άνθησης η οποία βρήκε την δικαίωση και την κορύφωσή της στην ανάληψη των Ολυμπιακών αγώνων του 2004, για να καταρρεύσει σαν χάρτινος πύργος μία πενταετία αργότερα.
Η λάμψη και η αισιοδοξία που αποπνέει μια ευημερούσα δημόσια ζωή η οποία έμοιαζε να έχει νικήσει τον δράκο του παραμυθιού είναι εμβληματική, ακόμη κι όταν υπομνήσεις ενός όχι και τόσο λαμπρού ιστορικού παρελθόντος παρεισφρύουν στον καμβά με την μορφή ενός ‘αυτιστικού’, επαναλαμβανόμενου άλμπουμ φωτογραφιών αγαπημένων προσώπων που χάνονται στην αίγλη της λήθης.
Η κοινωνική χαρτογράφηση του Καρακατσάνη διασώζει ωστόσο και ένα προσωπικό στίγμα: σελίδες ενός ημερολογίου κρύβονται πίσω από ποτήρια και κοκτέιλ, βουβή υπενθύμιση μιας έντονα βιωματικής ματιάς που εκθέτει και συγχρόνως διαπερνά την υποκρισία ολόκληρης της νοοτροπίας του σύγχρονου ‘εγώ’ της αστικής κοσμοθεωρίας >.
Ο καλλιτέχνης – αυτόπτης μάρτυρας, ιστορικός, ο καλλιτέχνης – σημειολόγος.
Ανθή Αργυρίου, ιστορικός τέχνης:
Ο Βασίλης Καρακατσάνης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1957 όπου ζει & εργάζεται. Σπούδασε ζωγραφική στις Ανώτατες Σχολές Καλών Τεχνών της Αθήνας & Βαρκελώνης, συντήρηση αρχιτεκτονικών μνημείων στο Centro Europeo της Βενετίας, με υποτροφίες του ΙΚΥ, της Ισπανικής Κυβέρνησης & του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Έχει εκθέσει (ατομικές) από το 1982 έως σήμερα στην Ελλάδα, Κύπρο, Ισπανία, Ιταλία, Ινδονησία, Ισημερινό, Τουρκία & Γερμανία παρουσιάζοντας το προσωπικό του εικαστικό λεξιλόγιο, αντλώντας θεματικές ενότητες κυρίως από βιωματικές εμπειρίες και από την παρατήρηση του οικείου κόσμου που τον περιβάλλει. Οργανώνει συχνά τις συνθέσεις του με θεατρική αντίληψη και ανάγει το καθημερινό αντικείμενο σε δομικό στοιχείο των έργων του. Χρησιμοποιεί καθαρή και πλούσια χρωματική κλίμακα με ζωηρές χρωματικές αντιθέσεις, μεταπλάθοντας με εικαστικές παρεμβάσεις αυτούσια στοιχεία του υπαρκτού και βιωματικού του χώρου και διερευνώντας με ευαισθησία τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και ψευδαίσθησης. (www.v-karakatsanis.gr)