Βέροια: Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών εντυπωσίασε και καταχειροκροτήθηκε
Στα πλαίσια του εορτασμού των Ελευθερίων της πόλης η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσίασε στον Χώρο Τεχνών της Βέροιας ένα πρόγραμμα ελκυστικό για το ενημερωμένο, αλλά και για το πλατύ ταυτόχρονα κοινό.
Ο Δήμος Βέροιας σε συνεργασία με την ΚΕΠΑ φιλοξένησε την Κρατική, μια Ορχήστρα που δε χρειάζεται συστάσεις, όπως είπε και ο Πρόεδρος της ΚΕΠΑ, ο Κώστας Ρίζος, προλογίζοντας. Οι περγαμηνές της στον μουσικό χώρο είναι γνωστές και αποτελεί τιμή για την πόλη το ότι ο κύκλος των εκδηλώσεων για τον εορτασμό των Ελευθερίων έκλεισε μ’ αυτήν.
Με πολύ κόσμο, όχι μόνο από τη Βέροια, η Ορχήστρα παρουσίασε Μότσαρτ και Χάυδν στο πρώτο μέρος και Μπετόβεν στο δεύτερο.
Η απόδοση των έργων από τους έξοχους μουσικούς της πολυμελούς Ορχήστρας εντυπωσίασε και καταχειροκροτήθηκε, καθώς ήταν ένα μουσικό ταξίδι σε ύφος και διάθεση, που προκαλούσε πλήθος συναισθημάτων.
Η βραδιά ξεκίνησε με την Εισαγωγή από την όπερα «Ντον Τζοβάννι» του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ. Έτσι κι αλλιώς ο Μότσαρτ είναι πάντα τόσο μελωδικός, που η επιλογή του στο άνοιγμα της συναυλίας, προϊδέαζε θετικά για όσα θα ακολουθούσαν.
Και ακολούθησε ο γοητευτικός στη Συμφωνία κοντσερτάντε για βιολί, τσέλο, όμποε και φαγκότο, Γιόζεφ Χάυδν, με τέσσερις σολίστ, τέσσερις κορυφαίους μουσικούς της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Η Εξάρχουσα Κατερίνα Χατζηνικολάου με το βιολί της, ο βιολοντσελίστας Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν, ο ομποΐστας Γιάννης Οικονόμου και ο φαγκοτίστας Αλέξανδρος Οικονόμου πρωταγωνίστησαν μουσικά σε ένα έργο βαθιά λυρικό, καδραρισμένοι από την καταπληκτική ορχήστρα που τους συνόδευε.
Ο Μπετόβεν, που κάλυψε με την Εβδόμη του όλο το δεύτερο μέρος της συναυλίας, οδήγησε το κοινό από το λυρισμό του προηγούμενου έργου στις εκρήξεις της δικής του προσωπικότητας, που δεν χρειάζεται συστάσεις για να αναγνωριστεί μουσικά η σφραγίδα της. Θυελλώδης η Εβδόμη, έργο που αναπαριστά έναν θρίαμβο της ανθρώπινης ύπαρξης, μια οικουμενική κατάφαση της ζωής, όπως λέχθηκε χαρακτηριστικά γι αυτήν!
Μαέστρος της Ορχήστρας, ο Βλαδίμηρος Συμεωνίδης. Η πλαστικότητα των κινήσεών του στο πόντιουμ δεν αντανακλούσε απλά τη γνώση, αντανακλούσε το πάθος και τη μαγεία της ίδιας της μουσικής! Ενθουσίασε και έστησε ένα σύνολο όχι μόνο άψογο, μια εμφάνιση όλων πραγματικά εντυπωσιακή, αλλά χάρισε σε όσους είχαν την τύχη να παρακολουθήσουν την αποψινή συναυλία μια ανεπανάληπτη αισθητική απόλαυση.
Φωτογραφίες: faretra.info
…………………………..