Βέροια Γράμματα & Τέχνες Εικαστικά Ρεπορτάζ

“Γη του Μεγαλέξανδρου”: Έκθεση της Βασιλικής Σιδηροπούλου Καραμήτσου στο Δημαρχείο Βέροιας / Εικαστική προσέγγιση της Ιστορίας και της ομορφιάς του τόπου.

Από τις 25 Σεπτεμβρίου μέχρι και τις 25 Οκτωβρίου, στο ισόγειο του Δημαρχείου της Βέροιας, η έκθεση της Βεροιώτισσας ζωγράφου Βασιλικής Σιδηροπούλου Καραμήτσου ξεδιπλώνει εικαστικές της καταθέσεις, με τον γνωστό της τρόπο να προσεγγίζει με ευαισθησία τα θέματά της.

Αυτήν τη φορά ο πυρήνας της έκθεσής της είναι  η “Γη του Μεγαλέξανδρου” όχι μόνο με την ιστορική διάσταση που υποδεικνύει η μορφή του, αλλά και με όλα τα άλλα που συνοδεύουν την παρουσία του στην περιοχή μας.

Ο τόπος της Ημαθίας, με τα ποτάμια, τα δέντρα, τον γόνιμο κάμπο της, γίνονται κομμάτια από χρώμα, που εκτεθειμένα κατά ενότητες συναποτελούν ένα πολύχρωμο σύνολο.

Ο Μεγαλέξανδρος  εικονιζόμενος άλλοτε σε μεγάλη διάσταση κι άλλοτε σε μικρότερη, με χρώματα αυτήν τη δεύτερη φορά συγγενή προς την “Πολυγνώτεια”  χρωματική κλίμακα, (που περιλαμβάνει τέσσερα  χρώματα),  ενδιαφέρει ως κατάθεση το θεατή αλλά και τα παιδιά, καθώς απευθύνεται και σε σχολεία.

Στα περισσότερα έργα της το χρώμα αποτελεί πηγή αισιοδοξίας, ιδιαίτερα όταν αποδίδεται ο φυτικός κόσμος. Παλαιότερα και νεότερα έργα της ζωγράφου θα κοσμήσουν για ένα μήνα τον ισόγειο χώρο του Δημαρχείου, προσδίδοντάς του καλλιτεχνική διάσταση.

Η ζωγράφος μίλησε στη Φαρέτρα λέγοντας:

Θεματική της έκθεσης:  Μπορεί ο πυρήνας της έκθεσης να είναι η μορφή του Αλέξανδρου, αλλά τον πλαισιώνουν και επιμέρους θέματα, που έχουν σχέση και με την προσωπικότητά του αλλά και με τον τόπο του και τόπο μας. Νομίσματα, ένα δοξαστικό στεφάνι, και βέβαια διακοσμητικά στοιχεία δίπλα στα ιστορικά.

Επιμέρους θέματα: Ο Αλέξανδρος αλλά και η γη που μεγάλωσε και παραδόθηκε τώρα σε μας και τη ζούμε. Παλιά αρχοντικά της Βέροιας, η φύση που περιέβαλλε πάντα τον τόπο, άνθη, ρόδια της γονιμότητας, ένα γεφύρι της πόλης με τη νύμφη  να αδειάζει το νερό της στην πόλη της Βέροιας, δέντρα…

Υλικά – τεχνικές: Λάδια, όπως πάντα, ακρυλικά, αλλά και πρόσθετα υλικά, επικολλήσεις, όπως ύφασμα ή χαρτί ή το χρυσό, που προσδίδει ιδιαίτερη λάμψη. Επιπλέον πέρα από τα  πινέλα, πολλά από τα έργα είναι δουλεμένα με το δάχτυλο. Στα “Λιβάδια της Ποσειδωνίας” ή στις “Εαρινές συμφωνίες” αυτό είναι πιο έντονο.

Χρώματα – στόχοι – σύμβολα: Αυτήν τη φορά τα χρώματά μου είναι πιο φωτεινά. Είναι το αντιστάθμισμα σ’ όλην τη μαυρίλα του καιρού μας, σκοτάδι σε κάθε επίπεδο, οικονομικό και πνευματικό… Ο Φώτης Κόντογλου είχε πει “ο καλλιτέχνης είναι στρουθίον μονάζον”. Έτσι λοιπόν κυοφορείται η Τέχνη, προσπαθώντας ο καθένας μας να κρατήσει τις αξίες που τον χαρακτηρίζουν, πέρα από το ταλέντο. Χορτάσαμε από τα ” δήθεν” και τα επιφανειακά, χορτάσαμε από το “φαίνεσθαι”. Να στραφούμε στην ουσία, στο βάθος των πραγμάτων.

Μπορεί να ξεκινώ από το συναίσθημα ζωγραφίζοντας, τεράστιο ρόλο, όμως, παίζει στο τελικό αποτέλεσμα και η λογική. Παράδειγμα, για να γίνει ένα αρχοντικό χρειάζονται μετρήσεις, συσχετισμοί, παράγοντες της λογικής.

Ο καλλιτέχνης, αν δεν πατά στο χώμα, πώς θα υψώσει τα κλαδιά του, όπως το δέντρο, που είναι σύμβολο πνευματική αναγέννησης, ψηλά προς τον ουρανό;

Φωτογραφίες: faretra.info

………………………

 ……………….

banner-article

Ροη ειδήσεων