Η γκαλερί Παπατζίκου στην Art-Athina 2024 / Ζάππειο Μέγαρο από 19 έως 23 Σεπτεμβρίου
Με χαρά σας προσκαλούμε και σας περιμένουμε στην ART-ATHINA 2024, στο ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ. Θα μας βρείτε στο περίπτερό μας booth R22.
Με εκτίμηση
Βίκυ Παπατζίκου
=============
Η γκαλερί ΠΑΠΑΤΖΙΚΟΥ συμμετέχει στην ART-ATHINA που πραγματοποιείται και φέτος στο ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ από τις 19 έως 23 Σεπτεμβρίου 2024. Παρουσιάζει τις εργασίες των καλλιτεχνών Αλεξάνδρας Μαράτη, Μαρίας Παριανού και Bernhard Quade. Η έκθεση φέρει τον τίτλο TERRA COGNITA και συμπεριλαμβάνει έργα ζωγραφικής, φωτογραφίες και κατασκευές-εικαστικά χρηστικά αντικείμενα .
ART ATHINA 2024 – TERRA COGNITA
Ο τίτλος της έκθεσης TERRA COGNITA ταιριάζει απόλυτα στις αναζητήσεις και την γλώσσα μέσω της οποίας επιλέγουν να εκφραστούν οι εικαστικοί καλλιτέχνες Αλεξάνδρα Μαράτη, Μαρία Παριανού και Bernhard Quade. Η έκθεση στο σύνολό της, θα μπορούσε να είναι το ημερολόγιο – οι σημειώσεις ενός περιπλανώμενου ταξιδευτή άλλοτε σε παρόντα και άλλοτε σε μέλλοντα χρόνο μέσα από τη ματιά και το έργο των συμμετεχόντων καλλιτεχνών.
Η Alexandra Marati κι ο Bernhard Quade, δύο εικαστικοί καλλιτέχνες-globetrotters, μετουσιώνουν την «ταξιδευτική» εμπειρία τους σε ζωγραφικά έργα και κατασκευές η πρώτη, σε επεξεργασμένες φωτογραφίες ο δεύτερος. Χώροι άδειοι από πρόσωπα, με έντονα φλούο ή παστέλ χρώματα θυμίζουν πλάνα ταινιών -οικολογικών κι επιστημονικής φαντασίας, όπου η κοινή τεχνική, (η επικάλυψη των εικόνων, οι θολές επιστρώσεις χρώματος και τα ασαφή όρια), προσδίδει ένα απατηλό «ψηφιακό άγγιγμα» στα έργα των δύο καλλιτεχνών.
TERRA COGNITA ή Terra incognita? Γνωστικό ή άγνωστο το πεδίο στο οποίο κινούνται και ερευνούν τα εικαστικά τους όρια;
Παρατηρούμε στο έργο τους, αποσπάσματα συγκεχυμένων εικόνων που ενυπάρχουν στο υποσυνείδητο να συνδέονται με συνειδητές λήψεις εικόνας και να εξελίσσονται σε μια εσωτερική αναμέτρηση των προσωπικών τους ορίων σε σχέση με τη φύση, το αλλότριο, το ξένο, την επικαιρότητα, τη συμβολή της εικόνας μέσα στην ιστορία… Ο καθένας με το δικό του τρόπο, εξερευνά αστικά και φυσικά τοπία, μέσα σε ατμόσφαιρα ομιχλώδη ή απόλυτης καθαρότητας, όπως προσδιορίζεται από τη διάθεση της στιγμής, τη χρήση και την εναλλαγή του φωτός με τη σκιά.
Η Μαρία Παριανού μοιάζει να εξαντλεί τις αντοχές της στα όρια του τελάρου με την εμμονική επαναληπτικότητα γεωμετρικών σχεδιασμών χτίζοντας λαβυρινθώδεις πόλεις. Ίσως όμως να συμβαίνει και το αντίστροφο… Το έντονο χρώμα και η δυναμική δισδιάστατη σχεδίαση με σινική μελάνι δίνει ταυτότητα στο έργο της. Δημιουργεί την εντύπωση μιας ουτοπικής αυτάρκειας χωρίς περιθώρια εξέλιξης ή αλλαγής. Το αστικό περιβάλλον και η θέση του ανθρώπου μέσα σε αυτό είναι η κύρια προβληματική της δουλειάς της. Το κείμενο «η Βιβλιοθήκη της Βαβέλ» του Χ. Λ. Μπόρχες, η ταινία «Metropolis» του Φ. Λαγκ και η σειρά χαρακτικών «φανταστικές φυλακές» του Τζοβάνι Μπατίστα Πιρανέζι, αποτελούν κάποιες από τις κινητοποιούς ιδέες της Μ. Παριανού.
Σύντομα βιογραφικά
Αλεξάνδρα Μαράτη, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Τεχνών Βιέννης (Universität für angewandte Kunst in Wien) με καθηγητή τον Ch. Ludwig Attersee (1994-2000). Πραγματοποίησε περισσότερες από 25 ατομικές και συμμετείχε σε 80 και πλέον ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό: Αυστρία, Γερμανία, Ελβετία, Η.Π.Α, Ιταλία, Λιθουανία, Ρωσία, Ισπανία, Αργεντινή, Τουρκία, Φινλανδία, Λουξεμβούργο, Γεωεγία, Μολδαβία, Ν. Κορέα όπως και σε σημαντικά πρότζεκτ, σε μουσεία, γκαλερί, Μπιενάλε, art fairs & art residencies στη Φινλανδία-Tampere και Λαπωνία – Kemijärvi. Ζωγραφίζει με ακρυλικά και σπρέι τα τελευταία χρόνια, διαμορφώνει εγκαταστάσεις διαλογισμού εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, φτιάχνει εικαστικά αντικείμενα, εκτυπώσεις ντίτζιταλ, επιμελείται εξώφυλλα βιβλίων και τη διακόσμηση βιτρίνας. Τα έργα της προκύπτουν από χρόνιες έρευνες στην κβαντική φυσική, τη μεταφυσική, τη λογοτεχνία. Είναι φαντασιακά, με ματιά στο μέλλον και ένα φουτουριστικό science– fiction touch. Ζει κι εργάζεται σήμερα στη Θεσσαλονίκη και τη Βιέννη.
Ο Bernhard Quade γεννήθηκε στη Δυτική Γερμανία το 1966, δίπλα σε ένα από τα μεγαλύτερα ανοιχτά ανθρακωρυχεία στον κόσμο. Βίωνε από παιδί συνεχείς αλλαγές που επηρέαζαν και άλλαζαν όχι μόνο τη ζωή τόσων πολλών ανθρώπων αλλά και το περιβάλλον τους, το τοπίο. Αυτό το βιομηχανικό σκηνικό ήταν το έναυσμα, στα 14 του χρόνια, που άρχισε να πειραματίζεται με τις πρώτες του φωτογραφίες – της εξορυσσόμενης γης, του εξοπλισμού που εξυπηρετούσε τη βιομηχανία και πορτρέτα των ανθρώπων που ζούσαν και εργάζονταν εκεί. Ακολούθησε σπουδές στη μηχανολογία με μια πιο δημιουργική τάση. Παρά την ολοκλήρωση του στόχου του, αφιέρωνε στη φωτογραφία καθ΄ όλη τη διάρκεια των σπουδών του όλο τον ελεύθερο χρόνο του για να ταξιδέψει στην Ευρώπη, φωτογραφίζοντας τη βιομηχανία και το τοπίο της. Αφού εργάστηκε ως σχεδιαστής σκαφών, μετακόμισε στο Χάρλεμ (Ολλανδία) και φοίτησε σε σχολή φωτογραφίας, όπου και πήρε το 2ο του δίπλωμα. Για χρόνια εργάστηκε ως φωτογράφος στο Άμστερνταμ. Συνεχίζει να εργάζεται ως φωτογράφος τέχνης, Εκθέτει σε γκαλερί και art fairs διεθνώς. Ζει και εργάζεται στη Γερμανία και την Ιταλία.
Η Μαρία Παριανού γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1976. Σπούδασε στο τμήμα Εικαστικών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.
Έχει πραγματοποιήσει τέσσερις ατομικές εκθέσεις, στην gallery a.antonopoulou.art στην Αθήνα το 2011 και το 2014, στη gallery Παπατζίκου, Βέροια, 2022 και στο art space Nekubi, Καβάλα, 2023 και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις, μεταξύ των οποίων Art Athina, 10η Διεθνής Μπιενάλε Μινιατούρας, Gornji Milanovac, Σερβία, 7η Διεθνής Μπιενάλε Σχεδίου, Pilsen, Τσεχία. Συμμετείχε επίσης σε οπτικοακουστικά festival με video animation και ταινίες μικρού μήκους. Έργα της υπάρχουν σε συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
———-
PAPATZIKOY GALLERY 43, El. Venizelou str., Veria – Greece, 59132, +306972913970
Art Athina 2024
September 19 – 23, 2024
Zappeion Mansion
Opening Hours:
Thursday, September 19: access with an invitation
Friday, September 20 through Monday, September 23: 12.00-21.00
—-