Γράμματα & Τέχνες Πολιτισμός Ρεπορτάζ Τοπικά

Παρουσιάστηκε στη Βέροια η ποιητική σύνθεση του Γιώργου Δελιόπουλου “Αλιρρόη” / Ποιήματα αόρατα παυσίπονα

Με μια ποιητική σύνθεση αυτήν τη φορά, με τον τίτλο “Αλιρρόη”,  ξαναδίνει το “παρών” στα λογοτεχνικά πράγματα  ο Γιώργος Δελιόπουλος, πάντα ενεργός ως ποιητής,

Η “Αλιρρόη” χαρακτηρίζεται περισσότερο ως μία ποιητική σύνθεση παρά ως συλλογή, αφού τα ποιήματα που την αποτελούν  έχουν μία κεντρική ηρωίδα και δένονται σ’ έναν κεντρικό άξονα.

Τη βιβλιοπαρουσίαση διοργάνωσαν, στο καφέ “Εκτός χάρτη” της Βέροιας, ο Ποιητικός Πυρήνας και οι εκδόσεις του βιβλίου ΑΩ.

 Για τη σύνθεση  μίλησαν οι:

Δημήτρης Γ. Παπαστεργίου, ποιητής

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου, ποιητής, συνδ/ντης του περ. ΝΟΗΜΑ

Σίμος Ανδρονίδης, Δρ Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ

και ο ποιητής Γιώργος Δελιόπουλος

Ξεκινώντας ο Δημήτρης Παπαστεργίου  διείσδυσε  στο περιεχόμενο της σύνθεσης, που χωρίζεται σε 7 ενότητες και στο πορτρέτο της ηρωίδας με το παράξενο όνομα “Αλιρρόη”, αέναη ροή της θάλασσας…

Μιλώντας για την φυλακισμένη Αλιρρόη σε μια νοητή φυλακή παθών, με την ηρωίδα να περνά από διάφορα στάδια, άρνησης, οργής, θλίψης, και άλλα, ο Παπαστεργίου έδωσε χαρακτηριστικά ποιήματα για το καθένα, φωτίζοντας την οδυνηρή πορεία της ηρωίδας μέχρι την τελική έξοδο.

Κλείνοντας σημείωσε: ” Ο ποιητής υπέφερε μαζί της, βίωσε μαζί της την αδικία, την απογοήτευση, το πένθος της και κατέθεσε μια συλλογή γεμάτη ενσυναίσθηση αποδεικνύοντάς μας ότι δια μέσου αυτής υπάρχει τρόπος και τόπος για μια κοινωνία, όπου η ισότητα, η αλληλεγγύη και η αλληλοεκτίμηση δεν θα είναι μόνο αιτήματα και συνθήματα, αλλά θα βρουν δικαίωση, θα γίνουν πράξη. Δηλαδή μια κοινωνία γεμάτη ανθρωπιά.”

Ο Σίμος Ανδρονίδης υπενθυμίζοντας το πόσο  διαρκής είναι η έκθεση και η άσκηση του Γιώργου Δελιόπουλου στον ποιητικό λόγο και πόσο στέρεα η επίγνωση της ποιητικής του ταυτότητας ,πέρασε στο συγκεκριμένο έργο, το οποίο χαρακτήρισε ανοιχτό σε πολλαπλές αναγνώσεις.

“Με καίρια εκφραστικά μέσα και αποφθεγματικό λόγο, το βιβλίο υποστηρίζεται και από τα εικαστικά της Γλύκας Διονυσοπούλου που του προσδίδουν μεγαλύτερη ατμοσφαιρικότητα” κατέληξε

Ο Δημήτρης Παπακωνσταντίνου αποκάλυψε πως μέσα από τη σχέση του με τον ποιητή γνώριζε και τα στάδια από τα οποία πέρασε το βιβλίο, που γράφτηκε και ξαναγράφτηκε, για να φτάσει στην τελική του μορφή.

Χαρακτηρίζοντας το βιβλίο ως το ωριμότερο έργο του ποιητή, μίλησε για την τραγικότητα που χαρακτηρίζει την ηρωίδα, πράγμα που υπονοείται και από τις ενότητες “Είσοδος” και”Έξοδος”, που παραπέμπουν στην Αρχαία Τραγωδία, καταλήγοντας:

“Η Αλιρρόη είναι φυλακισμένη, αλλά σε ποια φυλακή; Ποιοι χτίζουν φυλακές; Στα χέρια μας κρατάμε τα κλειδιά της φυλακής μας.”

Ο Γιώργος Δελιόπουλος, ξεκινώντας από τα στάδια μέσα από τα οποία πέρασε η γραφή του τελευταίου έργου του, εγκαταλείποντας το χώρο της προσωπικής μυθολογίας, και περνώντας στην ποιητική σύνθεση, κάτι εξαιρετικά απαιτητικό, που του πήρε 8 ολόκληρα χρόνια, έδωσε εκείνα τα σημεία που αποκωδικοποιούν εν μέρει το έργο του.

Η φυλακή της ηρωίδας, τα στάδια που περνά, που ονομάζονται “εποχές”, τα πάθη και η τελική λύτρωση οδηγούν στο στόχο του ποιητή να οδηγήσει τον αναγνώστη στην τελική σύλληψη:

“Ο καθένας κάνει το δικό του ταξίδι και έχει τη δική του έξοδο.”

Ο Γιώργος Δελιόπουλος ευχαριστώντας όλους, όσοι συμμετείχαν στην παρουσίαση, υπέγραψε τα βιβλία του.

Φωτογραφίες: faretra.info

 

banner-article

Δημοφιλή άρθρα

  • Εβδομάδας