Εκδηλώσεις Πολιτισμός

Κινηματογραφική Λέσχη εργαζομένων ΕΡΤ3: “Υποψίες” του Άλφρεντ Χίτσκοκ – Στο Θερινό Σινέ Απόλλων

Τη Δευτέρα 10 Αυγούστου στις 21:15,η κινηματογραφική λέσχη εργαζομένων ΕΡΤ3 και το ΚΕΜΕΣ προβάλλουν στον θερινό ΑΠΟΛΛΩΝ(τηλ. 2310 828642) την κεντρική ταινία του αφιερώματος «Υποψίες»,που είναι βέβαια οι «Υποψίες»(Suspicion,1941,ασπρόμαυρο,ΗΠΑ,διάρκεια 99’)σε σκηνοθεσία του Άλφρεντ Χίτσκοκ,σενάριο των Σάμσον Ράφελσον,Τζόαν Χάρισον,κι Άλμα Ρεβίλ,βασισμένο στο μυθιστόρημα του Άντονι Μπέρκλεϊ.Παίζουν οι Κάρι Γκράντ,Τζόαν Φοντέιν και Σέντρικ Χάρντγουικ. Κέρδισε το Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου (Φοντέιν), ενώ ήταν υποψήφιο και στις κατηγορίες της καλύτερης ταινίας και της μουσικής (Φραντς Γουάξμαν).

Η γυναίκα ενός παντρεμένου ζευγαριού βασανίζεται από υποψίες κι αμφιβολίες σχετικά με τις προθέσεις του συζύγου της.Ο Χίτσκοκ με περίτεχνο τρόπο διαμοιράζει και στέλνει μια σειρά αμφιβολιών,κινούμενος από το εύρος της δραματικής κομεντί μέχρι τις παρυφές του νουάρ. Την ταινία προλογίζει ο Αλέξης Δερμεντζόγλου,το προς συζήτηση θέμα μετά το τέλος της προβολής θα είναι «το χωράφι του σινεμά,σπαρμένο από αμφιβολίες κι υποψίες»,ενώ στο κοινό θα διανεμηθεί το ακόλουθο κριτικό σημείωμα από το mymovie-diary.blogspot.com:

Όταν η Λίνα συναντά τυχαία τον Τζόνι σε ένα τραίνο, η παρουσία του δεν την αφήνει ασυγκίνητη. Όταν, λίγες ημέρες μετά, τη φλερτάρει ανοιχτά και σχεδόν της εξομολογείται τον έρωτά του, εκείνη γοητεύεται, αλλά τον κρατά και σε απόσταση. Όταν εκείνος εξαφανίζεται για μια εβδομάδα, η απουσία του τής φαίνεται αβάσταχτη και η απόρριψη τυραννική. Όταν ακούει τους γονείς να θεωρούν πως θα μείνει στο ράφι, τότε βάζει όλες τις αναστολές της στη άκρη και τον παντρεύεται. Μια υπέροχη ζωή ξεκινά δίπλα στον όμορφο άντρα που αγαπά; Ή μήπως όχι;

Στα όρια του θεατρικού, ψυχολογικό δράμα που πατά στις παρυφές του θρίλερ, οι “Υποψίες” είναι ένα κλειστοφοβικό φιλμ, καθώς διαδραματίζεται κυρίως σε ένα σπίτι αλλά πάνω απ’ όλα “παίζει” μέσα στο μυαλό της ηρωίδας, με την οποία ταυτίζεται και ο θεατής. Με ένα έξυπνο παιχνίδι της γάτας και του ποντικού, ο Χίτσκοκ, έχοντας στα χέρια του ένα εξίσου έξυπνο και καλογραμμένο σενάριο (βασισμένο στο μυθιστόρημα “Before the fact” του Φράνσις Άιλς) πετάει τυράκια στην αθώα μεν -αλλά φοβική στα όρια της παράνοιας- πρωταγωνίστριά του, τα οποία τσιμπάμε ταυτόχρονα και εμείς ώστε να παρακολουθούμε μια στρεβλή (ενδεχομένως) εκδοχή της πραγματικότητας, η οποία μπορεί να οδηγήσει και στην τραγωδία.

Μολονότι αμερικανική παραγωγή, η δράση παραμένει στην Αγγλία με αποτέλεσμα η γλώσσα, το ύφος και το καλοδεχούμενο χιούμορ να χαρακτηρίζονται από αυτό το βρετανικό φλέγμα που δίνει το τέμπο σχεδόν σε ολόκληρο το φιλμ. Είτε σπουδή ενός φόνου από τη μεριά του θύματος είτε κατηγορώ επί των κινδύνων που προκαλούν οι βασισμένες σε ενδείξεις υποψίες, η ταινία αποτελεί ένα από τα περισσότερο ήσυχα, αλλά ταυτόχρονα πιο λαμπερά, φιλμ του Βρετανού δημιουργού που εδώ αγκαλιάζει με δημιουργική στοργή τόσο το αισθηματικό δράμα, το οποίο γνώριζε ήδη πολύ καλά, με το ψυχολογικό θρίλερ στο οποίο θα διαπρέψει στα έγχρωμα (και μη) χρόνια της Universal τα χρόνια που θα ακολουθήσουν.

Ταινίες που πλησιάζουν την προβληματική και το στυλ του «Υποψίες» είναι: «Υπόθεση Παραντάιν», «Το χέρι που σκοτώνει», «Νύχτα αγωνίας», «Ρεβέκκα», «Νοτόριους», «Δεσμώτης του ιλίγγου» και «Σιωπηλός Μάρτυς» του Άλφρεντ Χίτσκοκ, ‘Βουβός πόθος», «Ο μαύρος καθρέφτης», «Η φωνή του αίματος» ( θα προβληθεί σύντομα από τη λέσχη μας), «Ο φάκελος της Θέλμα Γιόρντον»(κι αυτή θα προβληθεί), «Η γυναίκα φάντασμα»  του Ρόμπερτ Σιόντμακ, «Ραντεβού στο Παρίσι» του Στάνλεϊ Ντόνεν», «Ψωνιστήρι» του Γουίλιαμ Φρίντκιν, «Ερωτικός σαδισμός» του Πήτερ Γκόντφρεϊ, «Night must fall» (1937,απρόβλητο στην Ελλάδα), του Ρίτσαντ Θόρπ, «Η κυρία χαρτοπαίζει» του Μάικλ Γκόρντον, «Η γυναίκα της διαφθοράς» του Τζόν Μπράμ.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις προβαλλόμενες ταινίες και τους συντελεστές τους,ανατρέχετε στο kemesfacebook και στο kemes.wordpress.com.

banner-article

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ