Παρενθέσεις

Ο ερωτικός Α. Τάσσος – Μια άλλη διάσταση της χαρακτικής του

Δήμητρα Σμυρνή

Ο « Τάσσος της Ρωμιοσύνης»,  όπως τον αποκαλούσαν, μιας και ο ίδιος και με τα λόγια και με τα έργα του δήλωνε τη στράτευσή του στους λαϊκούς αγώνες, είτε αυτοί έπαιρναν τη μορφή της Αντίστασης στην Κατοχή ή στη δικτατορία του ’67, είτε της διεκδίκησης ενός καλύτερου αύριο,

Τάσος 1 - Αντίγραφο (2)«…Ας μη θεωρηθεί κομπασμός αλλά εγώ είχα κιόλας εφαρμόσει στην πράξη τη λεγόμενη «στράτευση», πριν ανακαλυφθεί η λέξη με τη σημερινή της σημασία…»

ο χαράκτης με την ευφυή σύλληψη του θέματος και τον εκρηκτικό δυναμισμό της πραγμάτωσής του, ο μάγος του κοντράστ ανάμεσα στο άσπρο και το μαύρο, που το τιθασεύει, για να δώσει άλλοτε την οργή, άλλοτε τον πόνο, άλλοτε τη συγκίνηση, δεν θα μπορούσε ν’ αφήσει τον έρωτα έξω από τη θεματογραφία του.

Τα ερωτικά έργα του Τάσσου δεν είναι πολλά. Αποκαλύπτουν όμως κι αυτήν την πλευρά του καλλιτέχνη, που μέσα στη δίνη των γεγονότων,  μέσα στη ζωή με τις σκληρές γωνίες της, δίνει στον έρωτα την ευκαιρία ν’ ανθίσει, λειαίνοντας τις γωνίες, γλυκαίνοντας το σκοτάδι με φως.

Άλλοτε αισθησιακός, όπως στο «Γυμνό» (σπουδή), άλλοτε βαθιά τρυφερός, όπως στο « Άσμα Ασμάτων», εμπνευσμένο από το ομώνυμο ποίημα του Σολομώντα, ο Τάσσος καταθέτει μ’ αυτά τα έργα μια ακόμη πλευρά της πολυδιάστατης καλλιτεχνικής του προσωπικότητας.

banner-article

Ροη ειδήσεων