Πολιτισμός

“Dark & Beauty” – Το παιχνίδι των αντιθέσεων στην απεικόνιση του… ωραίου

2014-12-22-politismos-egkainia-aroni-kalnterimi13

Εγκαινιάστηκε η μικρή έκθεση ζωγραφικής του Κ. Αρώνη, στο «Καλντερίμι»

2014-12-22-politismos-egkainia-aroni-kalnterimi12Παρουσία δεκάδων φίλων της ζωγραφικής αλλά και της Τέχνης γενικότερα, εγκαινιάστηκε, χθες βράδυ, η μικρή έκθεση του γνωστού Θεσσαλονικιού εικαστικού Κώστα Αρώνη στον εκθεσιακό χώρο του καταστήματος χειροποίητων ειδών τέχνης και σουβενίρ, «Καλντερίμι», στη Βέροια.

2014-12-22-politismos-egkainia-aroni-kalnterimi8Σε μια «ζεστή» και φιλική ατμόσφαιρα, με έντονο παράλληλα και το στοιχείο της μυσταγωγίας, λόγω και του ιδιαίτερου περιβάλλοντος της αισθητικής του χώρου, ο ζωγράφος, αρχιτέκτονας, σκηνογράφος, σκιτσογράφος, και εκπαιδευτικός Κώστας Αρώνης έκανε μια σύντομη και συνάμα περιεκτική ανάλυση της οπτικής του ματιάς, μέσα από την έκθεση των συγκριμένων έργων, μιλώντας τόσο για την τεχνοτροπία των αντιθέσεων μεταξύ λευκού και μαύρου χρώματος στην απεικόνιση του εκφραστικού προσώπου, όσο και για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της γυναικείας φιγούρας που αποτελεί το κέντρο αναφοράς στα ερεθίσματά του.

2014-12-22-politismos-egkainia-aroni-kalnterimi4Η παρουσίασή του σύντομα μετατράπηκε σε μια ανοιχτή, φιλική συζήτηση με τους παραβρισκόμενους, για περισσότερο από μισή ώρα, αφού από την πρώτη στιγμή – κι αυτό οφείλεται προφανώς στην απλότητα, την αμεσότητα αλλά και τη σεμνότητα του Κ. Αρώνη – κατάργησε τις δεδομένες, τυπικές αποστάσεις μεταξύ καλλιτέχνη και κοινού.

2014-12-22-politismos-egkainia-aroni-kalnterimi10ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΙΟΥ
Παίρνοντας το λόγο, μετά από παρότρυνση της ιδιοκτήτριας του καταστήματος Maya Chiarappa, ο Κώστας Αρώνης, αφού σχολίασε τη «ζεστασιά» και την αισθητική ιδιαιτερότητα του χώρου που φιλοξενεί την έκθεσή του, είπε μεταξύ άλλων: «…Είναι ένα ψάξιμο που κάνω τελευταία, προσπαθώντας να ανιχνεύσω το όμορφο στο ανθρώπινο πρόσωπο και πιο ειδικά στο γυναικείο.
Προσπαθώ να ανιχνεύσω τη σχετικότητα αυτού του πράγματος που λέμε ωραίο και το τι είναι άραγε ένα ωραίο πρόσωπο. Βλέπουμε πολλές φορές ένα μόνο μάτι – στα έργα μου, ας πούμε – ή μόνο τα χείλη του προσώπου και λέμε… τι ωραίο πρόσωπο αλλά βλέπουμε μόνο το στόμα, όμως μας αρέσει αυτό που βλέπουμε. Ψάχνω λοιπόν να βρω αν το ωραίο μπορεί να είναι επιμέρους στοιχεία που το απαρτίζουν ή αν είναι όλη η σύνθεση που μας κάνει ώστε να μας αρέσει…».

2014-12-22-politismos-egkainia-aroni-kalnterimienΗ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΡΟΛΩΝ ΜΑΥΡΟΥ – ΑΣΠΡΟΥ
«…Ένα άλλο στοιχείο που είναι χαρακτηριστικό στα έργα αυτά είναι ότι η ζωγραφική γίνεται με έναν άλλο τρόπο από το συνηθισμένο, όπου με το μαύρο μας μολύβι ζωγραφίζουμε τα σκιασμένα κομμάτια μιας σύνθεσης. Προσπαθούμε συνήθως με αυτό να απεικονίσουμε τα πιο σκούρα μέρη, εκείνα που συνήθως εσκιάζονται. Εδώ όμως η λογική της ζωγραφικής αυτής είναι εντελώς αντίστροφη. Προσπαθώ με την άσπρη μου ξυλομπογιά, έχοντας ένα μαύρο φόντο, να δείξω τα φωτεινά μέρη μιας σύνθεσης.
Στη συγκεκριμένη φάση είναι ανθρώπινα πρόσωπα. Άλλωστε το άσπρο πάνω στο μαύρο είναι πιο… «εφετζίδικο» τερτίπι αλλά ακριβώς αυτό είναι και το νόημά του. Δηλαδή, μ’ αρέσει πάρα πολύ το με πόσο λίγες γραμμές άσπρες, επάνω σε ένα γενικό μαύρο, μπορείς να έχεις κάτι ευχάριστο…».

2014-12-22-politismos-egkainia-aroni-kalnterimi11Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
«…Κι αν αυτό το πράγμα μπορεί να γίνει φιλοσοφία ζωής, μου αρέσει πάρα πολύ και είναι μια γενικότερη φιλοσοφία που θέλω να την έχω και να την ακολουθώ τελευταία, εν μέσω κρίσης και δυσκολιών που περνάμε στην καθημερινότητά μας και θέλω πραγματικά να προσπαθήσω να μ’ απασχολούν τα φωτεινά μέρη των πραγμάτων που συμβαίνουν γύρω μου, και να παίρνω αυτά και να τα τονίζω, να τα αναδεικνύω, είτε πάνω σε καμβά, είτε πάνω σε μαύρες επιφάνειες, είτε ακόμη γράφοντας κείμενα, ή κουβεντιάζοντας με φίλους και κάνοντας τη ζωή μας, τη δική μου και των υπολοίπων, λίγο πιο ευχάριστη, με λίγο περισσότερο χαμόγελο…».

2014-12-22-politismos-egkainia-aroni-kalnterimi6«ΛΑΤΡΕΥΩ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΡΦΗ»
«…Ασχολούμαι με το γυναικείο πρόσωπο, γιατί πραγματικά λατρεύω τη γυναικεία μορφή. Επειδή η γυναίκα είναι πιο ευαίσθητη, όχι με την κακή έννοια, αντιλαμβάνεται αλλιώς, αποκωδικοποιεί αλλιώς κάποια πράγματα, είναι πιο τρυφερή αλλά και πιο ευάλωτη, όχι μόνο σωματικά αλλά και συναισθηματικά, οι εκφράσεις στο πρόσωπό της έχουν ενδεχομένως ένα μεγάλο ενδιαφέρον για να το καταγράψει κανείς και μεγαλύτερη γκάμα, την οποία μελετάω και μου αρέσει πάρα πολύ…».

2014-12-22-politismos-egkainia-aroni-kalnterimi9Στο περιθώριο της βραδιάς η Maya Chiarappa, μιλώντας στη «ΦΑΡΕΤΡΑ» εξέφρασε την ικανοποίησή της με τα εξής:
«…Είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένη καταρχήν, που έχω στον εκθεσιακό μου χώρο έργα του Κώστα Αρώνη. Είμαι πολύ εντυπωσιασμένη από τη δουλειά του και χαίρομαι για την πραγματικά ζεστή παρουσία όλου αυτού του κόσμου. Ήταν μια καλή ευκαιρία για να έρθουμε πιο κοντά και να γνωρίσουν ασφαλώς και το “Καλντερίμι”. Πιστεύω ότι θα πάει πολύ καλά η έκθεση και αυτό φάνηκε από την αποψινή βραδιά…».

2014-12-22-politismos-egkainia-aroni-kalnterimi2Παρόντες ήταν στη βραδιά των εγκαινίων, από τον «Ποιητικό Πυρήνα» της Βέροιας, οι ποιητές Δημήτρης Παπαστεργίου και Βασίλης Δασκαλάκης, ο συνθέτης και συγγραφέας Σούλης Λιάκος, ο συγγραφέας Γιώργος Λιόλιος, η συγγραφέας, αρχιτέκτων και πολεοδόμος Γαρυφαλλιά Κατσαβουνίδου, η ποιήτρια και φιλόλογος Νανά Παπαϊωάννου κ.α.

2014-12-22-politismos-egkainia-aroni-kalnterimi7ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΑΡΩΝΗ
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε αρχιτεκτονική στην Πολυτεχνική Σχολή του Α.Π.Θ. Ζει στη Θεσσαλονίκη, όπου και εργάζεται, ως αρχιτέκτονας, σκηνογράφος, σκιτσογράφος, ζωγράφος και εκπαιδευτικός. Έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές εκθέσεις και έχει πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις κόμικς και ζωγραφικής. Κάνει εικονογραφήσεις για περιοδικά και βιβλία στην Ελλάδα και διεθνώς. Διδάσκει σε ιδιωτικές σχολές Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης. Κατασκευάζει μάσκες και μαριονέτες. Έργα του εκτίθενται στο διαδίκτυο.

Η έκθεση  θα διαρκέσει έως και τις 30 Ιανουαρίου 2015.

 

Διαβάστε επίσης:
Ένα… μαγικό “Καλντερίμι” στην παραδοσιακή “συνοικία” της Τέχνης

banner-article

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ