Λογοτεχνία

Λογοτεχνία

Τα "Δαφνοκέρασα " από την Έδεσσα!

Λάβαμε και γευόμαστε τα "Δ α φ ν ο κ έ ρ α σ α", περιοδικό πνευματικής καλλιέργειας και ελέγχου, τεύχος 10 του 2016, από Έδεσσα,που
ευθύνεται και χαίρεται ο τιτάνας Νίκος...

Λογοτεχνία

"Λογοτεχνικές όψεις του μεγαλοαστισμού στη μεσοπολεμική Αθήνα" (7) γράφει ο Αριστοτέλης Παπαγεωργίου

Σε μία περίοδο μεταβατική, με έντονα τα χαρακτηριστικά της παρακμής, όπως ο μεσοπόλεμος τα φαινόμενα της πολιτικής διαφθοράς και της συναλλαγής με την εξουσία δεσπόζουν...

Λογοτεχνία

"Η Μαρία Νεφέλη του Οδυσσέα Ελύτη" γράφει ο Σίμος Ανδρονίδης

  «Η Μαρία Νεφέλη λέει: Δεν έχω συγγενείς απ’ όλη μου τη ζωή προσπάθησα να φτιάξω μια πετρώδη νεότητα. Γέμισα τον έρωτα σταυρούς. Η Λύπη ομορφαίνει επειδή της μοιάζουμε» (Οδυσσέας

Αρθρογράφοι

"Λογοτεχνικές όψεις του μεγαλοαστισμού στη μεσοπολεμική Αθήνα" (6) γράφει ο Αριστοτέλης Παπαγεωργίου

Ο κόσμος των προσφύγων λοιπόν είναι ανοίκειος μα και ανεπιθύμητος στο αθηναϊκό κατεστημένο της εποχής. Ακόμη περισσότερο ο κόσμος των αστών προσφύγων από την απέναντι όχθη του ελληνισμού...

Λογοτεχνία

Παύλος Μάτεσις: "Αυτή είναι η απολογία μου"

Στην ομιλία του - απολογία τη χαρακτήρισε ο ίδιος - ο Παύλος Μάτεσις έδωσε το προσωπικό, θεατρικό και φιλοσοφικό του στίγμα, καθόρισε τη σχέση του με τον αρχαιοελληνικό...

Αρθρογράφοι

"Λογοτεχνικές όψεις του μεγαλοαστισμού στη μεσοπολεμική Αθήνα" (5) γράφει ο Αριστοτέλης Παπαγεωργίου

Έχει εύστοχα υποστηριχθεί από το Μιχάλη Μερακλή ότι ο Καραγάτσης εισήγαγε το σεξ στη νεοελληνική πεζογραφία του μεσοπολέμου. Ο Γιούγκερμαν στην ερωτική του ζωή υπήρξε...

Λογοτεχνία

"Πενήντα χρόνια από τον θάνατο του Γιώργου Θεοτοκά" γράφει η Νένα Κοκκινάκη

Μελετώντας σήμερα τα κείμενα του Θεοτοκά, γραμμένα σε μια περίοδο μιας τεσσαρακονταετίας (περίοδο πολλαπλών κρίσεων) αναρωτιέται τι ακριβώς άλλαξε από τότε μέχρι σήμερα...

Λογοτεχνία

"Λογοτεχνικές όψεις του μεγαλοαστισμού στη μεσοπολεμική Αθήνα" (4) γράφει ο Αριστοτέλης Παπαγεωργίου

Η κριτική του Καραγάτση είναι σχηματική και βασίζεται σε αιτιολογικά κριτήρια Δεν είναι όμως σχηματικοί οι χαρακτήρες, δε σχεδιάζονται ως καρικατούρες της κοσμικής ζωής...

Λογοτεχνία

"Λογοτεχνικές όψεις του μεγαλοαστισμού στη μεσοπολεμική Αθήνα" (3) γράφει ο Αριστοτέλης Παπαγεωργίου

Στη «Μαντάμ Σουσού» (1940) το είδωλο αυτό του νεοελληνικού, επαρχιακού, κοσμοπολιτισμού προβάλλεται ανεστραμμένο. Εδώ επιστρατεύεται ως εκφραστικό μέσο η παρωδία....

Λογοτεχνία

"Λογοτεχνικές όψεις του μεγαλοαστισμού στη μεσοπολεμική Αθήνα" (2) γράφει ο Αριστοτέλης Παπαγεωργίου

Ο Καραγάτσης, όντας ο ίδιος διανοούμενος, με πολυπρισματική μόρφωση και αστική κουλτούρα, προϋποθέτει και για τον αναγνώστη του τις αυτές προσλαμβάνουσες. Απευθύνεται σε ένα κοινό...